Selasa, 1 Mac 2011

Antara Fatwa dan auta (Adun Selising)



Apa Reaksi PAS? Cabaran harus dibuat kepada PAS untuk segera membuat kenyataan dan pendedahan mengenai isu ini. Namun apa yang terjadi isu penangkapan ini tidak mendapat sebarang reaksi oleh pemimpin-peminpin PAS yang selama ini berkobar-kobar untuk melaksanakan Sistem Perundangan Hudud. Yang ada hanyalah penafian daripada Adun berkenaan dan disokong oleh Fatwa Auta Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat namun tidak ada laporan Polis dibuat dan tiada desakan untuk diadakan siasatan terhadap dakwaan terbabit.

Malahan apa yang lebih mengharaikan tiada sedikit pon usaha dari Adun terbabit untuk mengambil sebarang tindakan undang-undang kepada orang yang bertanggungjawab yang mededahkan isu ini iaitu Ustad Saidi husin yang merupakan Ketua Keselamatan PAS Semerak merangkap Ketua Keselamatan Pondok-Pondok Negeri Kelantan.

Isu ini sudah amat jelas menyatakan bahawa fatwa-fatwa yang telah dikemukan oleh pemimpin-peminpin PAS ketika ini hanyalah lebih bersifat POLITIK yang memberikan keuntungan kepada mereka, dan akhir-akhir ini mereka sering mengeluarkan fatwa-fatwa sehingga mampu untuk mengubah hukum yang telah ditetapkan oleh Allah S.W.T................masyallah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan